Ohniska

 

  • Vypotřebovatelné zaklínací ohnisko Expandable Spell Focus přidá jednorázově svoje hodnocení buď k odlivu nebo k hodu na čarodějnictví. Tím se jeho energie vypotřebuje a finito. Tato ohniska jsou tvořena vždy pro celou kategorii kouzel (bojová, detekční, atd.) a mohou být použita ke kterémukoli kouzlu ze skupiny. Mezi kouzelníky jsou velmi populární, protože jsou levná a nestojí karmu. Seslání kouzla s tímto ohniskem vyžaduje exkluzivní komplexní akci.
  • Ohnisko specifického zaklínadla přidává kostky rovné svému hodnocení k čarodějnictví nebo odlivu (v libovolné kombinaci), ale nemá efekt při zaklínací obraně ani při lámání kouzel.
  • Ohnisko kategorie zaklínadel je podobné jak výše, ale týká se celé skupiny kouzel a navíc je ho možné využít při zaklínací obraně nebo lámání kouzla z jeho kategorie.
  • Vyvolávací ohnsiko přidává analogicky kostky k hodu na vyvolávání, ovládání, zahánění ducha nebo elementála příslušné kategorie (země, vzduch, pouštní duchové, říční, atd.) Kostky je možno rozdělit libovolně k testům nebo do odlivu.
  • Silové ohnisko zvyšuje magii o svoje hodnocení pro účely zjišění, zda je odliv omráčení nebo už fyzický, stejně tak pro určení nejsilnějšího ducha, kterého může kouzelník vyvolat. Navíc přidává metarezervy použitelné dané kolo při čarodějnictví, vyvolávání, odlivu i při zaklínací obraně.
  • Udržovací ohnisko Sustaining focus slouží k udržování (taky k čemu jinému) kouzel bez soustředění kouzelníka. Ohnisko dokáže udržovat pouze kouzla se silou menší nebo rovnou síle ohniska a maximální síla ohniska může být 3. Při připoutávání je nutné specifikovat později udržované kouzlo, to je možné změnit jen opětovným připoutáním (a zaplacením karmy). Ohnisko musí být ve fyzickém kontaktu s příjemcem (cílem) kouzla. Sesílání kouzla při následném použití udržovacího ohniska vyžaduje exkluzivní akci (což mimo jiné znamená, že exklusivní kouzla není možné udržovat tímto ohniskem). Ohnisko zůstává aktivní, pokud zústává v kontaktu s cílem kouzla (dokonce i když není ve spojení s vlastníkem ohniska). Pokud je od cíle odděleno, deakivuje se a kouzlo končí. Vlastník může ohnisko kdykoli deaktivovat. K opětné aktivaci je třeba kouzlo seslat znovu! Protože vlastník zanechává v ohnisku kus svého já, může být toto spojení astrálně stopováno. Kouzelníci proto svoje ohniska obvykle nedávají z ruky. Udržovací ohniska nahradila magické zámky ze SR2.
  • Zbrojní ohnisko přidává svoje hodnocení k příslušné dovednosti se zbraní. Zbrojní ohnisko způsobuje základní zranění podle svého kódu poškození (určeného klasicky podle typu zbraně) jak ve fyzickém tak i astrálním světě. Probuzené potvory s nezranitelností obyč. zbraněmi nejsou proti zbrojnímu ohnisku chráněni. Pokud se držitel ohniska astrálně projektuje, projektuje se s ním i ohnisko. Při použití v astrálním boji je jeho síla Charisma místo fyzické síly. Všechny zbrojní ohniska v sobě musí mít orichalcum. Očarované střely pořád ještě neexistují.

Ohnisko

Karma

Vypotřebovatelné zaklínací ohnisko

0

Ohnisko specifického zaklínadla

x hodnocení

Ohnisko kategorie zaklínadel

3x hodnocení

Vyvolávací ohnisko

2x hodnocení

Silové ohnisko

5x hodnocení

Udržovací ohnisko

1x hodnocení (max. 3)

Zbrojní ohnisko

(3 + dosah)x hodnocení